Dagsorden bestyrelsesmødet den 12.03.18.

 

1. Velkomst
Underskrivning af referat.
2. Konstituering af bestyrelse.
Fordeling af arbejdsopgaver.
3. Økonomi/medlemmer.
4. Opgaver som følge af generalforsamlingen.
5. Giveprøven.
Dommere.
Indkvartering.
Diverse.
6. Vissenbjerg.
Dommer og Sekretær.
Indkøb vin sekretær og dommer.
Morgenmad og frokost.
7. Familiedag - weekend
8. Indlæg fra DKK, DJU og FJD.

9. Bredstenudstillingen
10. Brev til opdrættere og hvalpekøbere
11. Skal klubben støtte deltagelse på VM for korthår
12. Eventuelt

 

Referat:

Fraværende Flemming Djarn pga. vejrsituationen. Referent: Ellen

 

1. Velkomst.

Per bød velkommen til første møde efter Generalforsamlingen
Underskrivning af referat fra mødet 31.1.18

 

2. Konstituering af bestyrelse.

Fordeling af arbejdsopgaver.

Da der ikke ved GF skete nyvalg til bestyrelsen, beholder alle deres respektive job. Ellen uddelte diverse materialer som hun har ligget inde med til de rette personer.


3. Økonomi/medlemmer.
Ellen oplyste kassebeholdning pr. 28.02.18 og antal af medlemmer.

 

4. Opgaver som følge af generalforsamlingen.
Bestyrelsen syntes generalforsamlingen var god. Ros fra dirigenten KK for klimaet i klubben og udtalte at han var glad for at komme. Der var lidt færre deltagere end tidligere.

Der var spørgsmål til, hvor stor en kassebeholdning bestyrelsen ønskede som minimum. Dette har ikke været drøftet, hvilket også blev oplyst på GF. Vi mener vi er en ansvarlig bestyrelse og vil fastholde retningen. En bestemt beholdningsgrænse vil vi ikke for nuværende sætte på.

Der var også tale om evt. at indføre nogle avlsrestriktioner bl.a. sort/sort. Bestyrelsen vil over tid drøfte restriktioner og til den tid komme med fremlæggelse på en generalforsamling.

Forslag om ”Rødt hold” på Giveprøven blev vedtaget med minimum 5 løbske tæver. Dette effektueres i 2019.

 

 

5. Giveprøven. Dommere. Indkvartering. Diverse.

Dommere er på plads. Det har været svært, idet de også ønsker at være hundeførere, hvilket jo selvfølgelig er dejligt.

Ellen ser på indkvartering og giver besked til de respektive. Der er booket indkvartering på Langelund Apartment. Toastmaster Flemming Djarn. P-vagter på plads. NEK sætter telt op til P-vagt. Der skal indkøbes store pløkker idet jorden omkring hotellet er meget hård.


6. Vissenbjerg. Dommer og Sekretær. Indkøb vin sekretær og dommer. Morgenmad og frokost.

Dommer og sekretær er på plads. Jørgen indkøber vin til disse, samt morgenmad/rundstykker til bestyrelsen m.fl. Ellen bestiller frokostpakker hos Marrit. Ellen medbringer PC. Båndkasse afhentes hos Marrit. Bestyrelsen aftaler mødetid senere. Håber på god opbakning.


7. Familiedag – weekend

Bestyrelsen har modtaget referat fra planlægningsmødet den 27.02.18. Fint referat med alle relevante oplysninger. Dagen er planlagt til 21.07.2018 på Spjarupgaard, Bindeballevej, Egtved. Et dejligt sted hvor der er mulighed for overnatning, fælleslokaler og køkkenfaciliteter. Annoncering vil følge på klubbens hjemmeside og Facebook når alle detaljer er på plads. Der vil blive en egenbetaling på kr. 100,- pr. deltager for stedet. Derudover yder klubben tilskud. Udgifterne til mad deles ligeligt med de deltagende personer. Det være sig morgenmad, frokost og evt. grillmad til aften a la Bredsten udstillingen. Vi håber så mange som muligt vil støtte op om dette arrangement som samtidig kan markere klubben 110 års dag.

 

8. Indlæg fra DKK, DJU og FJD.

Per gennemgik og refererede diverse skrivelser fra de 3 organisationer, som også er udsendt pr. mail til bestyrelsen løbende. Gav status på forhandlingerne om ny organisation for de stående hunde.

 

9. Bredstenudstillingen

Dommer på plads. Sekretær endnu ikke på plads. Reservation af Bredsten Hallens areal på plads, ligeledes bestilling af mad. Evt. aktiviteter sammen med DRK og evt. DMK hvis de deltager. Annonce til Jagthunden juni nr. NEK + PK.


10. Brev til opdrættere og hvalpekøbere

Som følge af, at bestyrelsen har vedtaget at hvalpekøbere tilbydes gratis medlemskab det første år fra 2019, er der udarbejdet brev som sendes til opdrætter med liste som kan påføres hvalpekøbernes data, samt brev til hvalpekøberne.

For at finde alle hvalpekuld (ikke alle er jo medlemmer og deres kuld kommer på hjemmesiden) tjekkes der op på DKK Hundeweb – Update en gang om måneden. Dette er en sekretæropgave.


11. Skal klubben støtte deltagelse på VM for korthår

Der afholdes i nogle lande ”VM for korthår” i forbindelse med det officielle VM. Dette år i Frankrig. Vi drøftede hvorvidt klubben skulle støtte de medlemmer som evt. måtte ønske at deltage i dette arrangement. Resultatet blev at vi mener det er en interesse for de få, som man selv må betale. Vi ser dog gerne korthår repræsenteretJ


12. Eventuelt

Invitation af dommere til Efterårsvinderklassen blev drøftet. Opfordring til at bruge dommere på tværs af klubberne. Per rundsender forslag.

 

Siden opdateret: 19-03-2018 17:38