Forslaget i PDF til udskrivning

Forslag til behandling Korthaarklubbens generalforsamling.

Birte Johansens motivation.

Selvfølgelig skal løbske tæver deltage under de rammer DJU sætter. Om en løbsk tæve kan deltage i matchning eller ej, forudsat der ingen hanner er, er nok ikke så vigtig for den enkelte tæveejer - det er at deltage, og dermed få mulighed for en præmiering.

Vedrørende de andre tæver på det røde hold, om de kan deltage i matchningen, er jeg ikke enig i bestyrelsens vurdering. Hundene er jo ikke i kontakt med hinanden. Og de ikke løbske tævers ejere kan jo have løbske tæver derhjemme, det kan alle andre der deltager eller er tilskuere på prøven også.  Ja for den sags skyld kan der ligge løbske tæver i bilerne. I kan ikke forhindre folk med løbske tæver at dukke op som tilskuere (i princippet med eller uden hund). Det kan jo også være bondemandens løbske tæve er luftet på marken inden vi kommer, eller en tilfældig forbipasserende har en løbsk tæve der luftes.

Birte Johansens forslag.

Så ja det vil jeg gerne diskutere på generalforsamlingen. Nu er vi jo indenfor tidsfristen, så jeg vil dele mit forslag op i to.

1) Ønsker klubbens medlemmer et rødt hold på klubbens hovedprøve?

2) Hvis ja - Kan ikke løbske tæver fra det røde hold deltage i matchning

Bestyrelsens forslag

3) Såfremt forslag 1 bliver vedtaget, skal der være mindst 5 løbske tæver for at lave et hold.

Siden opdateret: 10-02-2018